POLITYKA PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES
OBOWIĄZUJĄCA W SKLEPIE INTERNETOWYM KAMELEON CAFE
prowadzonym przez Paulinę Górską prowadzącą działalność gospodarczą
p/f PPHU Paulina Górska
Numer NIP: 799-197-89-27, REGON: 520-828-535
§ 1. Postanowienia ogólne
1. Dla lepszego odbioru Polityki termin „Użytkownik” został zastąpiony określeniem „Ty”,
a „Administrator Danych Osobowych” – „My”. Skrót „RODO” to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
2. Ochrona Państwa danych osobowych odbywa się zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a ich przechowywanie ma miejsce na zabezpieczonych serwerach. Paulina Górska prowadząca sklep internetowy Kameleon cafe zapewnia prywatność użytkowników strony internetowej www.kameleoncafe.pl. Gromadzone
w dziennikach logów dane są zbierane wyłącznie do celów administrowania serwisem.
3. Zależy nam, aby każdy, kto odwiedza tę witrynę, dokładnie wiedział, jak chronimy Jego dane osobowe, dlatego zachęcamy do zapoznania się z Polityką Prywatności. Szanujemy Państwa prywatność i dbamy o bezpieczeństwo Państwa danych. Dane osobowe, które Państwo podają w formularzu są traktowane jako poufne i widoczne wyłącznie dla osób uprawnionych.
§ 2. Administrator Danych Osobowych
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Paulina Górska prowadząca działalność gospodarczą p/f PPHU Paulina Górska z siedzibą w Szydłowcu, ul. Szydłówek 13, 26-500 Szydłowiec, numer NIP 799-197-89-27, numer REGON: 520-828-535.
2. Nie wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, ponieważ zgodnie z obowiązującym prawem nie mamy takiego obowiązku. Korzystając z strony www.kameleoncafe.pl akceptujesz zasady Polityki Prywatności.
3. Osobą uprawnioną do kontaktu w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych jest Administrator Danych Osobowych, tj. Paulina Górska, e-mail: kameleoncafe1@gmail.com, tel.: +48 792 002 243
§ 3. Przetwarzanie danych osobowych
1. Twoje dane osobowe są przetwarzane:
a) zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych,
b) zgodnie z wdrożoną w podmiocie dokumentacją, w tym Polityką prywatności,
c) w zakresie i w celu niezbędnym do nawiązania, ukształtowania treści umowy, zmiany, bądź jej rozwiązania oraz prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną, a także – jeżeli wyrazisz na to zgodę – w celu marketingu bezpośredniego,
d) w zakresie i celu niezbędnym do wypełnienia uzasadnionych interesów (prawnie usprawiedliwionych celów), a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
2. W każdej chwili przysługuje Ci prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Kontakt z osobą nadzorującą przetwarzanie danych osobowych jest możliwy drogą elektroniczną pod adresem: kameleoncafe1@gmail.com
3. W każdej chwili przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystasz z tego prawa – zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.
4. Zastrzegamy sobie prawo do przetwarzania danych osobowych po rozwiązaniu Umowy lub cofnięciu zgody tylko na potrzeby dochodzenia ewentualnych roszczeń przed sądem lub jeżeli przepisy krajowe albo unijne, bądź prawa międzynarodowego obligują nas do retencji tych danych przez okres wskazany w powszechnie obowiązujących przepisach, w tym przy uwzględnieniu terminów przedawnienia roszczeń.
5. Dane przetwarzane dla potrzeb marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług możemy przetwarzać do czasu, aż zgłosisz sprzeciw względem ich przetwarzania w tym celu lub ustalimy, że się zdezaktualizowały.
6. Administrator ma prawo udostępnić Państwa dane osobowe podmiotom upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa (np. organom ścigania) lub podmiotom, z którymi ma zawarte umowy powierzenia przetwarzania danych (np. biuro księgowe/rachunkowe) lub podmiotom upoważnionym do przetwarzania tych danych przez Administratora danych osobowych.
7. Usunięcie danych osobowych może nastąpić na skutek cofnięcia zgody, bądź wniesienia prawnie dopuszczalnego sprzeciwu na przetwarzanie danych osobowych. Administrator nie udostępnia danych osobowych innym podmiotom aniżeli upoważnione na podstawie właściwych przepisów prawa lub zawartych umów powierzenia przetwarzania danych.
8. Nasi dostawcy mają siedzibę głównie w Polsce i w innych krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). Nie współpracujemy z podmiotami, które nie dają rękojmi należytej ochrony danych osobowych, a w szczególności z podmiotami z terytorium EOG, który nie przestrzegają wymogów RODO oraz naszej zasad i procedur zgodnych z naszą Polityką prywatności.
§ 4. Gromadzenie danych osobowych/Pliki cookies
1. Podanie przez Państwa danych osobowych ma charakter dobrowolny, ale jest konieczne do zawarcia umowy i/lub przedstawienia oferty handlowej.
2. Wszelkie dane gromadzimy na dwa sposoby:
a) informacje podawane dobrowolnie przez użytkownika,
b) informacje uzyskiwane podczas korzystania przez Państwa z naszej strony (naszego sklepu internetowego) – wśród nich mogą być:
c) informacje przechowywane w dziennikach serwerów – nasze serwery automatycznie zapisują takie dane, jak żądanie strony wysyłane przez użytkownika, datę i godzinę żądania, dane urządzenia (np. model sprzętu), typ przeglądarki, język przeglądarki, typ systemu operacyjnego, adres IP oraz tzw. pliki cookies.
d) adres IP – każdy komputer podłączony do Internetu ma przypisany niepowtarzalny numer, czyli adres IP. Na jego podstawie można np. zidentyfikować kraj, z którego dany użytkownik łączy się z siecią,
e) pliki cookies (tzw. ciasteczka).
3. Używamy plików cookiec (ciasteczek). Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i przechowywane przez oprogramowanie przeglądarki. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się Użytkownik. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Ciasteczka ułatwiają korzystanie z wcześniej odwiedzanych witryn, m.in. poprzez szybsze ładowanie stron www.
4. Zbieramy ciasteczka, po to, aby:
a) ułatwić Użytkownikom korzystanie z witryny – pliki cookies rozpoznają urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlają stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
b) tworzyć anonimowe statystyki strony – dzięki temu możemy lepiej poznać oczekiwania naszych Użytkowników i rozwijać stronę tak, by była ona jeszcze bardziej przyjazny dla naszych Użytkowników.
5. Najczęściej przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies na komputerze czy smartfonie użytkownika, jednak mogą Państwo samodzielnie zarządzać ciasteczkami, w tym zablokować te pliki. Wystarczy wybrać w przeglądarce opcję odrzucania ciasteczek, ale wtedy niektóre funkcje strony mogą nie działać poprawnie. Instrukcja zarządzania plikami cookies dla każdej z popularnych przeglądarek internetowych jest dostępna na stronie: http://www.allaboutcookies.org/manage-cookies.
6. Dodatkowe dane osobowe, jak adres e-mail, zbierane są jedynie w miejscach, w których Użytkownik wypełniając formularz wyraźnie wyraził na to zgodę. Powyższe dane zachowujemy i wykorzystujemy tylko do potrzeb niezbędnych do wykonania danej funkcji.
§ 5. Postanowienia końcowe
1. W oparciu o Twoje dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Ciebie zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
2. Zdajemy sobie sprawę, że ponosimy odpowiedzialność za ochronę Państwa danych osobowych, które są nam powierzane. Kwestie bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych traktujemy niezwykle poważnie. Dlatego dokładamy starań, aby systematycznie podnosić poziom ochrony i bezpieczeństwa, jak i stosować właściwe procedury i zabezpieczenia w zakresie ochrony Państwa danych osobowych. Stosujemy m.in. firewall, urządzenia zabezpieczające serwer, urządzenia szyfrujące oraz fizyczne środki bezpieczeństwa. Dostępu do danych udzielamy jedynie tym pracownikom i podmiotom, które muszą mieć do nich dostęp.